ELEKTRICKÝ ŽIVOT

Standardními postupy ve fotovoltaice se řešení nedobereme. Musíme hledat nestandardní postupy.

Standardně se solární panely instalují na střechy. Na střechy instalují solární panely montážní pracovníci, kteří se potřebují najíst. Elektrickou energii, vyrobenou solárními panely, instalovanými na střechy, spotřebovávají pod střechou žijící obyvatelé, kteří se také potřebují najíst. Aby se montážní pracovníci a pod střechou žijící obyvatelé najedli, musejí sníst jídlo, vypěstované na polích. Jednoduchou úvahou můžeme zamítnout variantu instalování solárních panelů do polí, která jsou zúrodněna, nebo do luk, která mohou být zúrodněna.

Při více než čtyřech miliónech budov v České republice může při průměrné ploše střechy být k dispozici zhruba 400 miliónů metrů čtverečních solárních panelů. Při průměrné účinnosti solárních panelů můžeme získat přibližně 7 GW ze všech střech v České republice. A to je málo. To jsou jen tři Temelíny. Na provoz našeho elektrického světa budeme potřebovat daleko víc.

Proto dali hlavy dohromady koumáci z výzkumného ústavu střech a z výzkumného ústavu silnic a společně vyvinuli solární asfalt. Solárním asfaltem budou pokryty všechny dálnice a silnice první, druhé a třetí třídy a vybrané polní cesty a stezky. Přidáme další čtyři Temelíny. Stále to ale na provoz našeho elektrického světa nebude stačit.

Proto se k hlavám připojili ještě koumáci z výzkumného ústavu vod a společně vyvinuli solární hladinu. Solární hladinou budou pokryty všechny vodní plochy, jezera, rybníky, řeky, potoky a studny. Přidáme další tři Temelíny. Celkem bychom měli už deset Temelínů, což by nám k provozu našeho elektrického světa už mohlo stačit. Zbývá jen rezerva.

S rezervou přispěchali koumáci z výzkumného ústavu klobouků a huček. Schválen bude zákon o povinném nošení solárních pokrývek hlavy, kdo odmítne, hlavu nepotřebuje. Se solárními klobouky a hučkami už bezpečně udržíme provoz elektrických lodí, elektrických letadel, elektrických kamiónů, elektrických autobusů, elektrických aut – a hlavně elektrických kombajnů, to abychom měli co jíst.

Příspěvek byl publikován v rubrice Chodec Optimista. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.