ELEKTRICKÉ ZBRANĚ

Evropský parlament se aktuálně potýká se zadáním Evropské komise:
„In July 2023, the European Commission presented a proposal for a regulation addressing the whole life cycle of vehicles, from design to end-of-life, aimed at improving design and end-of-life management of vehicles for a more resource-efficient automotive sector.“
(Circularity requirements for vehicle design and management of end-of-life vehicles)

Pokud z tohoto potýkání vzejde další směrnice, do emisní bilance čistě elektrických aut se bude započítávat celý životní cyklus auta, od výroby všech dílů, včetně baterie, až po likvidaci auta. Již první náhled do tabulek emisních bilancí přináší překvapení – favorizuje nečekaného kandidáta.

Elektrický tank.

Životnost elektrického tanku je totiž tak krátká, že výrazně snižuje emisní bilanci. Navíc o likvidaci elektrického tanku se postará náš ruský partner, čímž pádem nebude emisně zatíženo ovzduší Evropské unie.

Hned druhý v pořadí se umístil tank s naftovým pohonem. Životnost naftového tanku je o pár dní delší, neboť dojede až na frontu. Tam ho čeká rovněž partnerská likvidace.

Poselství z EP je jasné – vrhněme se vší elektrickou silou do výroby elektrických tanků. Nejpozději v roce 2035 budeme mít v Evropské unii vzduch čistší než v Antarktidě (a přibližně stejný počet obyvatel).

Příspěvek byl publikován v rubrice Chodec Optimista. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.