GENTLEMAN ZASAHUJE

2.1.2018 19:50 GENTLEMAN ZASAHUJE
Facebook a Twitter se dostaly pod palbu kritiky ze strany předsedy mediálního výboru britského parlamentu:
„There has to be a way of scrutinising the procedures that companies like Facebook put in place to help them identify known sources of disinformation, particularly when it’s politically motivated and coming from another country.“
(Damian Collins, The Guardian, 28.12.2017)
Collinsův výbor žádal Facebook a Twitter o poskytnutí informací o ruském zásahu do britského referenda o členství v EU. Společnosti reagovaly a volební komisi zaslaly údaje o reklamních výdajích z Ruska během posledních šesti týdnů před referendem. K odpovědi Twitteru se Collins posléze vyjádřil:
„The information you have now shared with us is completely inadequate…It seems odd that so far we have received more information about activities that have taken place on your platform from journalists and academics than from you.“
„What I didn’t expect was they would essentially completely ignore our request.“
Facebook uvedl, že Rusové utratili za reklamy, spojené s Brexitem, 0,97 dolaru.
Twitter uvedl, že Rusové (RT) utratili za reklamy, spojené s Brexitem, 1.000 dolarů.
52% Britů, kteří volili Brexit, bylo tedy zatraceně levných, což tweetovala ruská ambasáda v reakci na článek Hugo Rifkinda „Tech giants hold our democracy in contempt“:
„Nope, it’s Hugo Rifkind who holds British democracy in contempt by suggesting 52% voters can be bought for £0,73. What sort of rotten borough does he think he lives in ?“
Anglický gentleman to nemůže nechat jen tak, aby si z něho mužik utahoval. Reakce přišla vzápětí.
Britská vláda založí svou vlastní sociální síť. Bude se jmenovat Truth a bude natolik atraktivní, že vyluxuje uživatele všem lživým sociálním sítím. Atraktivita pro žurnalisty a akademiky bude umocněna tím, že budou mít přístup zdarma, a ostatní budou mít přístup z počítače v policejní služebně. Používání jiných kláves než Y, E a S bude trestáno pokáním o páté nebo alternativně pěti ranami bičem.
Riziko falešných zpráv bude eliminováno tím, že reklamy nebudou povoleny. Pro odhalování falešných zpráv bude sestaveno pracovní desatero. Například návrh devátého přikázání zní:
„9. Is the story a joke ? Sometimes false news stories can be hard to distinguish from humorous articles. Check whether the source is known for parody, and whether the story’s details and tone suggest it may be just for fun.“ (Tipy společnosti Facebook pro vyhledávání falešných zpráv)
Parodii a mokrý humor lze tak snadno odhalit. Kdo to bude myslet vážně či suše, ámen s ním.
Příspěvek byl publikován v rubrice Chodec Optimista. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.